Hittanos tábor

host=picasaweb.google.com&hl=hu&feat=flashalbum&RGB=0x000000&feed=https%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Fdata%2Ffeed%2Fapi%2Fuser%2F112619048563723254244%2Falbumid%2F5911136912537024321%3Falt%3Drss%26kind%3Dphoto%26hl%3Dhu

Első nap

Hétfőn reggel 6:27-kor indult a vonatunk Sárvárról, fél 9 felé már el is foglaltuk táborhelyünket. Szállásunk a Széchenyi István Általános Iskolában van. Megvártuk Lajos bácsit, aki a csomagjainkat hozta külön autóval, majd azokkal kezünkben berendeztünk a „szobáinkat” (amik valójában osztálytermek voltak). 3 csapatra osztottak bennünket: narancssárgákra, zöldekre és kékekre. Az ebéd a Hármas Határ Étteremben volt. Utána megnéztük a ciszterek kolostorát. Érdekes történeteket hallottunk. Legendákkal is gazdagodtunk. Például: Egy legenda szerint van egy alagút Schlösslberg és Szentgotthárd között. A Schlösslberg -i hegyen szőlőt termesztettek a ciszterek és pincéjében bort készítettek. A könnyebb közlekedés végett építették az alagutat. De ez csak legenda és még nem találtak rá bizonyítékot. Reméljük egyszer kiderül az igazság.

Voltunk még a templomba érdekes festményeket láttunk,de sajnos nem láthattuk teljes fényében, mert a szentélyt restaurálják. Délután a fiúk fociztak. Sok esés és gól történt az eredmény 12:11 lett. Néhányan István atyával pingpongoztak.

Késő délután nem az alagúton, hanem a hegyeken keresztül közelítettük meg ciszterek emlékművét. Mikor felértünk a hegy tetejére egy helyi vendéglőbe egy filmet láttunk a szentgotthárdi csatáról, érdekes volt nagyon tetszett nekünk. Haza fele már sötét volt és kicsit ijesztő is, mert már mindenki ijesztgetett a másikat, így túránk izgalmas bátorságpróbába torkollott. Mindenki fáradt volt, mikor haza értünk. Fürdés után elcsendesedett a folyosó, és mindenki aludni tért (pár kivétellel).

Második nap

A nap reggeli tornával indult (futottunk és nyújtottunk). Utána a jól megérdemelt reggelivel folytattuk. 9 óra körül elindultunk a csapatainkkal a tájékozódási versenyre. 5 állomásunk volt különböző feladatokkal. Megismertették velünk Szentgotthárd utcáit.

A verseny után visszajöttünk a táborba és gitár leckét vettünk páran. Kisebb nagyobb sikerekkel. Készülődtünk a szentmisére, de előtte ebédelni voltunk. Ebéd után csendes pihenő volt. Busszal mentünk Máriaújfaluba a Hársas-tóhoz elég kalandos utunk volt, mivel hosszan kellett a kápolnához sétálni, ahol István atya Szentmisét mutatott be. A strand nem volt leány álom, mivel sok volt a darázs, és a csípések, de a víz nagyon kellemes volt a nagy hőségben a hosszú séta után. Sok kagylót találtunk. A fürdés után elmentünk a Papp Csárdába ott ettük a vacsoránkat, amelyet helyi asszonyok készítettek nekünk, meglepetésként még palacsintát is kaptunk a nap végén. Az ízletes ételeket zenével köszöntük meg. Busszal tértünk vissza az iskolához.

Harmadik nap

Ezt a napot is reggeli tornával kezdtük. Eszti nagyon megizzasztott minket. Utána István atya Szentmisét tartott.

Reggeliztünk és utána Zsófi nénivel kézműves szalma tárgyakat (díszeket) készítettünk. Ezek mellett Katával virágokat ragaszthattunk. Ebéd után mindenki összepakolt és mentünk a fürdőre, ami nagyon jó program volt. Sokat csúszdáztunk, úsztunk, játszottunk. Meguzsonnáztunk és ismét belevetettük magunkat a vízbe. Mindenki vidáman és sok lila folttal hagyta el a fürdő területét.

Este már a szülők vártak minket a fürdő ajtójában, mert meghozták az ennivalókat, és pár dolgot, ami itthon maradt. Körbevezettük őket. Otthon megvacsoráztunk és pihentünk. A lányok táncot próbáltak a csütörtöki Ki-Mit Tud-ra. Este megnéztünk egy érdekes filmet: Gyalog Galopp-(angol vígjátékot). Az este még gitározgattunk, a szülők egy kicsit beszélgettek. Majd mentünk aludni s a folyosó elcsendesedett.

Negyedik nap

Reggel korán volt az ébresztő és a reggeli torna. Miután mindenki kipihente magát a mozgás után indultunk a templomba és szentmisét hallgatni. Utána ínycsiklandó reggelivel leptek meg minket, amelyet sorversennyel mozogtuk le. Sokat játszottunk és kacagtunk.

Ma is, mint minden nap finom ebédet kaptunk. Főpróbákat tartottunk a szereplésekre és még készülődtünk. Kora este kezdődött a várva várt Ki Mit Tud. 10 kis művész adott elő valami kis vidámat és egyben kreatív előadásokat. Megszületett a tábor záró verse Horváth Gábor tollából, amin mindenki sokat nevetett. Aztán következett a mini disco. Végül mindenki hajnalokig fent maradt. Készítettünk tábori kendőt, amit mindenki aláírt. A kisebbeket 2 óra körül elküldték aludni, utána pedig a nagyobbakkal táborzáró poénként befestettük az alvó fiúkat, majd mi is aludni tértünk.

Ötödik nap

Ez a nap a pakolásról és a búcsúzkodásokról szólt. Eredménye hirdetésekről. És az élmények megosztásáról egymással. Majd a közös ebédünk után elindultunk a vonatunkra. Mindenki fáradtan és élményekkel teli ért haza. De ez a pár szó volt a táborunk kovácsa:

WOH LET THE DOGS OUT - WOOF WOOF WOOF

Készítették a cikket: Kaszás Evelin (Gérce) és Farkas Mónika (Vásárosmiske)